Met onderstaande informatie beantwoorden wij alvast de meest gestelde vragen.
Mocht je er echt niet uitkomen of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Dit kan via info(@)plotternederland.nl of via WhatsApp op +31 (0) 223 693 021.
Wij streven ernaar je mail of berichtje op werkdagen binnen 24-48u te beantwoorden.

(*)Verzending

Levertijden
We streven ernaar je bestelling de 1st volgende werkdag na plaatsing in behandeling te nemen en je bestelling binnen 3- 5 werkdagen te verzenden.
We behouden ons het recht binnen 5 tot 10 werkdagen te verzenden, bijvoorbeeld bij (onvoorziene) omstandigheden zoals drukte, ziekte, verkrijgbaarheid van de producten en leveringen vanuit onze groothandels.
Houd dus altijd rekening met een mogelijke vertraging.

Donderdag na 09.00u verwerken wij (tenzij vooraf anders overlegd) geen nieuwe bestellingen. Bestellingen welke geplaatst worden op donderdag na 09.00u, nemen we vanaf maandag weer in behandeling.
Uitzondering hierop is onbedrukt textiel, dit kan - mits vooraf overlegd - donderdag tot 13.00u besteld worden om vrijdag verzonden te worden (eventuele vertraging vervoerder voorbehouden).

(*)  Let op : Werkdagen zijn van Ma - vrijdag, uitgezonderd NL/BE/DE feestdagen - Weekenden e/o feestdagen tellen wij dus ook niet mee in de levertijd.

Vertraging
Heb je 3-5 werkdagen na het plaatsen van je bestelling nog geen verzendbevestiging ontvangen? Dan is je bestelling helaas toch vertraagd.
Ontzettend vervelend, desondanks kan dit helaas altijd (onverwachts) voorkomen.
Wij doen er alles aan om binnen 5-10 werkdagen alsnog aan je te verzenden.

Indien levering langer duurt dan 10 werkdagen, bijvoorbeeld omdat producten nog niet leverbaar zijn, zullen we je hier zsm over informeren.
Reeds beschikbare producten worden dan alvast afgezonden, waarna de ontbrekende producten op backorder worden geplaatst.

Wens je de backorder niet meer te ontvangen? Neem dan direct na ontvangst van je bestelling contact met ons op zodat we deze kunnen annuleren en crediteren.
Zodra de backorder is verzonden, kunnen we deze helaas niet meer annuleren.
Je kunt deze na ontvangst dan op eigen kosten uiteraard alsnog retourneren.

Verwerking van je bestelling
We houden je graag zo goed mogelijk op de hoogte over de status van je bestelling.
Je ontvangt dan ook bij elke statuswijziging een e-mail van ons om je hierover te informeren.
Indien je een klantaccount hebt kun je de actuele status van je bestelling ook altijd in je bestelgeschiedenis vinden.

Heb je de mail niet ontvangen? Controleer dan even je spam folder / ongewenste emails.
Mocht je de mail daar ook niet tegenkomen, neem dan gerust contact met ons op, dan informeren we je graag.

Spoedlevering
Heb je een bestelling voor een specifieke datum nodig? Informeer voor het plaatsen van je bestelling dan even per mail naar de levertijd.
Alleen dan kunnen we kijken of het mogelijk is een specifieke leverdatum met je af te spreken en voorkomen we teleurstellingen achteraf.

Track en Trace
Wij werken met verschillende vervoerders en verzenden dagelijks onze pakketten.
Wanneer je pakket is gesorteerd door de vervoerder, ontvang je hiervan een e-mail met track & trace code waarmee je de zending kunt volgen.
Doorgaans wordt de zending dan binnen 1-3 werkdagen bezorgd, maar het kan zijn dat dit door onverwachte omstandigheden niet lukt waardoor de zending vertraagd raakt.

Reden hiervoor kan bijvoorbeeld zijn dat de chauffeur vertraagd is waardoor deze niet binnen de openingstijden van het Business point de pakketten heeft kunnen ophalen, of bijvoorbeeld veel pakketten in zijn rit heeft, waardoor het niet mogelijk is alles in 1x mee te nemen om dezelfde dag nog te bezorgen.
Ook kan het zijn dat niet alle aangeleverde/ingeleverde pakketten bij het pakketpunt meegenomen en verwerkt kunnen worden omdat de chauffeur geen extra ruimte heeft in de vrachtwagen, of kan het door extra drukte of onverwachte omstandigheden zijn dat de sorteercentra's niet alle aangeleverde rolcontainers met pakketten kunnen sorteren.
Alle situaties zijn per distributie- en sorteercentrum verschillend, waardoor dit ook niet aangegeven wordt.

Ondanks dat wij dit ook enorm vervelend vinden, kunnen wij hier helaas niets aan doen.
De vervoerder doet zijn uiterste best de zending zo snel mogelijk te bezorgen.

(*)Alle bestellingen worden verzonden als pakketpost. Het afhalen van je bestelling of verzenden als brievenbuspakket is helaas niet mogelijk.

(*)Werkdagen zijn van Ma - vrijdag, uitgezonderd NL/BE/DE feestdagen.

(*)Verzendkosten

Afhankelijk van het land van bezorging, hanteren wij verschillende verzendkosten.
Onze verzendkosten zijn incl. inpakmateriaal, verpakking en handelingskosten.

Verzendkosten Nederland : € 6,95*
Bij bestellingen vanaf € 75,- incl. btw nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Verzendkosten België : € 8,75*
Bij bestellingen vanaf 
€ 100,- incl. btw nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

*Verhoogde verzendkosten
In enkele gevallen zie je bij het afrekenen hogere verzendkosten staan. Dit komt omdat de vervoerders bij pakketten boven de 23kg, met een max. gewicht van 30 kg, een XL toeslag rekenen.
In veel gevallen nemen wij deze extra toeslag voor onze rekening of zijn de verzendkosten zelfs geheel op onze kosten, in uitzonderlijke gevallen is dit helaas niet mogelijk.
Wij vinden dat je altijd precies moet weten waar je voor betaald en hebben er daarom voor gekozen deze extra kosten niet te verstoppen in de productprijzen, maar open en transparant te vermelden voordat je de bestelling plaatst.

(*)Bezorging
Het tijdvak waarin de zending bezorgd wordt is regio afhankelijk, hier hebben wij helaas geen invloed op.
Je bestelling zal door de bezorger 1 keer worden aangeboden op het gekozen leveringsadres.
Wanneer je niet aanwezig bent, wordt het pakket bezorgd bij het dichtstbijzijnde pakketpunt en ontvang je een briefje in de bus waarmee je 1 week de tijd hebt om je pakket af te halen.
Lukt het niet om de zending binnen 1 week af te halen? Dan gaat de zending retour naar ons.
Wij annuleren dan de bestelling en crediteren het aankoopbedrag minus de verzendkosten.

(*)Bestelling wijzigen?
Bent je iets vergeten en is je bestelling nog niet verstuurd? Dan kunnen we de bestelling wellicht nog voor je aanpassen.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, vermeld dan gelijk even je ordernummer en de producten+aantallen die je eventueel nog wilt bestellen.

(*)Bestelling ruilen of retourneren?
Het kan altijd gebeuren dat je na ontvangst van je bestelling toch van gedachte veranderd.
Daarom heb je tot 14 kalenderdagen na ontvangst de tijd om de bestelling te "herroepen" en aan te melden ter retour.
Dit kan simpelweg door een mailtje te sturen aan onze klantenservice op info(@)plotternederland.nl.
Vervolgens heb je nog 14 kalenderdagen de tijd om de producten aan ons retour te zenden.

Het retourneren van producten is op eigen kosten en worden niet terugbetaald.
Houd er rekening mee dat je altijd moet kunnen aantonen dat de bestelling bij ons geleverd is, we raden je dan ook aan de retourzending altijd middels track en trace te versturen.

(*) Let er bij het terugzenden wel op dat:

- het niet gaat om een op verzoek of speciaal voor jou gemaakt product;
- het product niet beschadigd en/of gebruikt is, anders of meer dan strikt noodzakelijk
- je (een kopie van) de factuur van de bestelling, voorzien van je naam en adres gegevens, meestuurt .


Wanneer wij de retourzending ontvangen, controleren we deze op bovenstaande punten.
Zijn de producten door eigen toedoen beschadigt of meer gebruikt dan strikt noodzakelijk? Dan mogen wij de wettelijke waardevermindering in rekening brengen.
Uiteraard gaan we ervan uit dat dit niet nodig is en zullen we de creditering binnen 14 dagen aan je terugstorten.
Eventueel betaalde verzendkosten in de bestelling worden alleen terugbetaald indien de gehele bestelling geretourneerd word.

(*)Klachten of schade ?
Wat ontzettend vervelend! Uiteraard kun je ook na ontvangst of bij klachten nog steeds rekenen op de juiste service.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet tevreden bent of opmerkingen hebt over onze dienstverlening.
Ook dan verzoeken wij je vriendelijk dit aan ons kenbaar te maken, zodat we hier lering uit kunnen trekken en kunnen kijken of en hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren.

Komen we er samen niet uit en ben je nog steeds ontevreden en heb je de klacht nog niet elders gemeld?
Het staat je ook vrij om je klacht aan te melden bij het ODR platform van de Europese Commissie, welke te vinden is via  http://ec.europa.eu/odr.

Is je bestelling onverhoopt beschadigd geleverd? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
We vragen je de schade binnen uiterlijk 24 uur na ontvangst bij ons te melden en foto's bij te voegen van de schade zodat we zorg kunnen dragen voor de juiste oplossing.

Na 24 uur kunnen we eventuele schademeldingen helaas niet meer in behandeling nemen.