In navolging van de nog steeds geldende COVID maatregelen, sluiting van fysieke winkels, avondklok en de daarbij ontstane druk op de webshops, hanteren wij aangepaste leveringsvoorwaarden.
Deze aangepaste voorwaarden doen we om jou als klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen.

Om teleurstellingen en dubbele/onnodige mails te voorkomen, vragen wij iedereen onderstaande informatie altijd even door te lezen voordat je een bestelling plaatst.
Op die manier kunnen we zoveel mogelijk tijd aan de bestellingen zelf besteden en houden we de vertraging voor iedereen zo klein mogelijk, maar bovenal voorkomen we achteraf teleurstellingen.
Heb je producten voor een bepaalde tijd nodig? Check dan of onze hieronder aangegeven levertijden hiermee overeenkomen en of er dus op tijd geleverd zou worden.
Is dit niet het geval? Dan zal je helaas elders moeten bestellen.

Helaas zien we veel dubbele bestellingen voorbij komen of worden bestellingen op meerdere plekken tegelijk geplaatst omdat mensen hun bestelling allemaal zo snel mogelijk in huis willen hebben met zo min mogelijk (extra) voorraad.
Ook wij zijn momenteel voorzichtig met hele grote voorraden (zeker van artikelen die niet vaak/veel verkocht worden) om te voorkomen dat we met grote kostenposten blijven zitten door onverkochte voorraad en ook wij steken tijd en moeite in een bestelling zodra deze binnenkomt.
Buiten dat we veel artikelen zelf in eigen beheer en productie maken, bestellen we nav je bestelling eventueel producten die we liever niet op voorraad hebben omdat deze zo goed als niet verkocht worden (bijzondere kleuren, specifieke maten enz).

Wij wijzen er tevens nogmaals even op dat bestellingen welke binnen de hieronder aangegeven levertijd vallen, niet op voorhand geannuleerd kunnen worden - het herroepingsrecht gaat immers pas in op dag van levering.
Als producten niet meer benodigd zijn, kun je deze na ontvangst uiteraard alsnog binnen 14 dagen ter retour melden en vervolgens binnen 14 dagen retour sturen en zul je na het ontvangen van deze retour binnen 14 dagen je aankoopbedrag + eventueel betaalde verzendkosten gecrediteerd krijgen.

Hartelijk dank voor jullie begrip!

- Team PNL

------------------------------------------------------------------------------------------------

(*) Voorbereiden verhuizen webshop + wijzigingen omtrent bestellen (27-02-2021)

Ter voorbereiding op het verhuizen en offline zijn van de webshop gelden vanaf heden totdat de nieuwe shop online is, de volgende wijzigingen :

- Zondag 28-02 stellen we de volledige shop en haar producten weer grotendeels open zodat er weer besteld kan worden.
Je kan dus weer volop bestellen, maar dient wel rekening te houden met dezelfde levertijd, dus 10-15 werkdagen.

- Vanaf 1 maart gaan we (naar gelang de hoeveelheid bestellingen of producten die besteld zijn) dagelijks producten offline halen.
Indien producten niet meer online staan, kunnen deze niet meer besteld worden , ook niet per email en ook niet via social media.

- Vanaf 15 maart gaat de shop offline en plaatsen we een onderhoudsmelding, verder zal de shop niet meer toegankelijk zijn.
De laatste bestellingen (wanneer dat zou voorkomen) worden dan verzonden.

- Vrijdag 2 april staat het live zetten van de nieuwe webshop gepland, dit onder voorbehoud van eventueel onverwachte problemen enz.

Houd onze facebook pagina in de gaten voor alle berichtgeving en verdere informatie.



De leverstop op de bewerkelijke artikelen (houten artikelen, muurcirkels) en textiel is verlengd van 15 februari naar 22 februari.
Als levertijd kun je uitgaan van minimaal 12-15 werkdagen.
Vertragingen bij ons óf de vervoerder en uitloop voorbehouden, dit betreft geen fatale termijn.

Indien je tijdspecifieke leveringen nodig hebt (zoals bv bestellingen voor eigen klanten die verkocht zijn of als kado) raden we je aan elders te bestellen.

(*) Update actuele levertijden : minimaal 10 tot uiterlijk 15 werkdagen (03-02-2021)

De leverstop op de bewerkelijke artikelen ( houten artikelen, muurcirkels) is verlengd van 8 februari naar 15 februari.

Als levertijd hanteren we nog steeds 10-15 werkdagen (ingaande de 1ste werkdag na plaatsing) ,maar kunnen we nog enkele dagen uitlopen op de uiterlijke levertijd door privé omstandigheden.
Indien je een bestelling op donderdag ná 0900u plaatst, geldt dat maandag de 1st volgende werkdag is.

De @info mail is door bovengenoemde omstandigheden niet bezet.
Bij vragen raden we je aan zoveel mogelijk te mailen naar wendy@plotternederland.nl , zij staat je graag zo spoedig mogelijk te woord!

(*) Update actuele levertijden : minimaal 10 tot 15 werkdagen (25-01-2020)

De levertijd wordt gerekend vanaf de 1ste werkdag ná het plaatsen van je bestelling tot 15 werkdagen later.
Werkdagen zijn van maandag tot vrijdag , en indien je een bestelling op donderdag ná 0900u plaatst, geldt dat maandag de 1st volgende werkdag is.


(*) Update leveringsvoorwaarden : Verwerking van je bestelling (22-01-2020)

In navolging van eerder bericht, bedraagt onze levertijd tot zeker begin februari minimaal  10 werkdagen* 
Bestellingen die op donderdag NA 0900u geplaatst worden, nemen we pas vanaf maandag weer in behandeling.
(*gerekend vanaf de 1ste werkdag na plaatsing tot het moment dat wij verzenden).

Leveren we eerder? Dan is dat uiteraard mooi meegenomen, maar onder geen enkele voorwaarde een garantie bij een vervolg bestelling.

Let op : Tijdens onze winterstop en vlak voor het einde zijn er extra veel bestellingen geplaatst, in de hoop dat deze dan geen vertraging op zouden lopen door de winterstop.
Helaas is dit natuurlijk niet realistisch, bestellingen worden op volgorde van binnenkomst verwerkt waarbij bestellingen die tijdens onze winterstop zijn geplaatst (vanaf 14 december) als eerste verwerkt worden.

Houd rekening met hoge achterstanden en beperkingen nav de verschillende maatregelen bij de fabrikanten, waardoor veel producten sneller en langer uitverkocht kunnen zijn.
Plus daarom ook je eigen voorraad op zodat je niet afhankelijk bent van onze voorraad die voor iedereen bedoeld is.

Veel van onze producten, zoals alle houten producten en veelal ook de muurcirkels, produceren wij zelf en zijn voor ons dus geen kwestie van ergens kant en klaar inkopen.
Je kan je voorstellen dat hier best wat tijd in gaat zitten daar het gedeeltelijk toch echt allemaal handwerk is wat niet machinaal op te vangen is - denk hierbij bijvoorbeeld niet alleen het kleurtje geven van een bordje, maar ook aan het aanbrengen en drogen van meerdere lagen, het frezen van de vormen en kleine figuurtjes en het uitvijlen hiervan, het opschuren en naschuren van producten en zelfs het volledig in vorm schuren van producten.

Dit is , samen met onze eigen printshop, ook de kracht van PNL, en doen we dagelijks dan ook echt met ontzettend veel liefde voor het product.
Handwerk en vakwerk kost echter nu eenmaal meer tijd, waardoor deze producten dus ook langer in beslag nemen om voor je te maken.

(*)  Werkdagen zijn van Ma - vrijdag, uitgezonderd zaterdag, zondag & NL/BE/DE feestdagen - Weekenden e/o feestdagen tellen dus ook niet mee in de levertijd.

(*) Update 11-01-2021

Goodbye 2020, hello 2021!

Onze winterstop zit er weer op, waarbij we weer vol aan de bak kunnen.
De afgelopen 2 weken is het erg druk geweest met bestellingen en is het drukker als anders.

Om teleurstellingen te voorkomen, hanteren we - om enigszins goed op te kunnen starten - langere levertijden.
Tot zeker februari kun je rekening houden met een minimale levertijd van 10 werkdagen vanaf het moment van plaatsen.

Tot zeker begin februari geldt daarom het volgende :

-Bestelling tussen 14 december en 03 januari 1600u : +-10 werkdagen vanaf 04 januari
-Bestellingen tussen 03 januari 1600u en 10 januari : +-10 werkdagen vanaf 11 januari.
-Nieuwe bestellingen : +-10 werkdagen vanaf het moment van plaatsen

(*) Wintersluiting 2020  (update 03-01-2021)

Onze winterstop is verlengd t/m 10 januari 2021.

Bestellingen geplaatst na zondag 3 januari 1600u, verwerken we weer vanaf 11 januari op volgorde van binnenkomst.
Bestellingen geplaatst in de eerder gecommuniceerde winterstop - lopende vanaf 14 december t/m 03 januari 1600u - verwerken we uiteraard wel.

Let op : Na een winterstop is het altijd erg druk omdat er veel bestellingen in de wacht staan.
Houd daarom tot zeker begin februari rekening met een levertijd van minimaal 10 werkdagen vanaf het moment dat er weer bestellingen verwerkt worden.

Om te voorkomen dat je bestelling vertraging oploopt zodra we weer gaan verwerken, raden we je toch aan om - ondanks de winterstop - toch je bestelling eventueel al te plaatsen.
De bestellingen verwerken we straks op volgorde van binnenkomst - hoe eerder de bestelling is geplaatst, hoe eerder deze dus verwerkt wordt.

In bovengenoemde periode is onze mail alsmede de facebook chat niet bezet.
Wij verzoeken je dan ook eventuele opmerkingen of gewenste aanpassingen aan je bestelling zoveel mogelijk in het opmerkingen veld te verwerken bij je bestelling of zo vroeg mogelijk aan ons door te geven.

(*) Wintersluiting 2020  (update 12-12-2020)

Van 14 december t/m 04 januari zijn wij met winterstop en worden er geen bestellingen verwerkt.

Dit betekent het volgende :

- Na 14 december 0900u verwerken wij geen nieuwe bestellingen meer op /van bewerkelijke artikelen.

Dit geldt op de gehele categorie hout, textielposters, glasblokken & de blanco muurcirkels.
Ook blanco textiel is na 14 december 0900u niet meer te bestellen door grote drukte bij zowel de groothandels als de vervoerder UPS, waardoor de verzending naar ons toe momenteel minimaal 4dagen in beslag neemt.

- Na 16 december 0900u verwerken we t/m 10 januari ook op alle overige artikelen geen nieuwe bestellingen meer.
Maandag 11 januari zullen we op volgorde van binnen komst de bestellingen weer gaan verwerken.

- Vanaf heden werken we tot het nieuwe jaar niet meer met backorders. Indien iets niet leverbaar is, ontvang je hier bericht over en zullen we direct overgaan tot creditering. In het nieuwe jaar ben je van harte welkom de producten opnieuw te bestellen. 

Wil je toch nog heel graag iets bestellen? Neem dan eerst even contact met ons op per mail ovv "Levertijd artikel" en vermeld in je mailtje even de artikelen en aantallen.
We kijken dan graag met je mee of we de artikelen toch nog aan je zouden kunnen verzenden.

Houd rekening met grote vertragingen en achterstanden : Hoe later je besteld, hoe groter de kans dat je het niet voor de kerst gaat hebben.
Is je bestelling onderweg? Dan kunnen wij - net als jullie - helaas ook niets anders doen dan afwachten en hopen dat het snel bezorgd wordt.
We kunnen gerust heel boos worden op postNL, echter gaan ze daar echt niet harder van lopen.
Waar mogelijk proberen we zoveel mogelijk met de andere vervoerders te verzenden of over te gaan op rechtstreekse leveringen, maar ook DPD, GLS en UPS hebben te kampen met vertragingen.

Het kan dus gewoon allemaal simpelweg langer duren dan we graag zouden willen of gewend zijn.

(*) Backorders / Deelleveringen

In bovengenoemde periode zullen we in enkele gevallen sneller en vaker tot het werken met backorders.
Dit houdt in dat - ook als je al "lang" gewacht hebt op je bestelling - je bestelling bij ontvangst wellicht nog niet helemaal compleet is.

Hierdoor kunnen bestellingen best wel eens met verlies verzonden kunnen worden - Immers betalen ook wij gewoon dezelfde verzendkosten aan de vervoerder.
Ondanks dat het enorm vervelend is als je je bestelling dan incompleet ontvangt, vragen we je vriendelijk wel enig begrip te hebben dat we dit wel uit goede service doen om de bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen.

Bestaat je bestelling uit meerdere backorders, doordat producten bijvoorbeeld op verschillende tijdstippen binnenkomen?
Wij verzenden backorders eenmalig gratis op onze kosten.
Overige backorders zullen dan tegen de reguliere verzendkosten aan je afgezonden worden , of kun je annuleren waarbij we het aankoopbedrag uiteraard crediteren.

Bij het grootste gedeelte van ons textiel hebben wij een koppeling me de actuele voorraad van onze textielgroothandel.
Houd er rekening mee dat als je specifiek producten besteld waarbij duidelijk aangegeven staat dat deze op het moment van bestellen niet voorradig zijn, dat wij wachten met uitleveren totdat de bestelling volledig bij ons geleverd is - ook als dit langer duurt dan de aangegeven 10 werkdagen.

Indien je producten eerder afgezonden wilt hebben, rekenen wij hiervoor extra verzendkosten.

(*) Spoedleveringen / Levering op aanvraag

Ondanks dat we vermelden vooraf contact op te nemen in het geval van een specifiek gewenste levertijd, ontvangen wij toch dagelijks nog bestellingen waarbij men zelf een levertijd doorgeeft in de opmerkingen zonder vooraf even te informeren. Tijdens bovengenoemde periode zullen wij hier niet meer achteraan mailen of bellen en verwerken we bestellingen gewoon op volgorde van binnenkomst.
Indien bestellingen dan niet meer benodigd zijn, kun je deze na ontvangst op eigen kosten aan ons retourneren.