Het jaar 2020 - Een jaar waarin alles even anders dan anders moet én gaat.
De inkopen voor de feestdagen lijken vroeger te beginnen dan ooit en door de corona was de druk al enorm.

Van 9 november tot 14 december hanteren we daarom aangepaste voorwaarden.
Deze aangepaste voorwaarden doen we om jou als klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen - de gegeven informatie geldt dan ook voor iedereen die bij ons een bestelling plaatst.

Om dubbele en onnodige mails te voorkomen, vragen wij iedereen onderstaande informatie altijd even door te lezen voordat men een bestelling plaatst.
Op die manier kunnen we zoveel mogelijk tijd aan de bestellingen zelf besteden en houden we de vertraging voor iedereen zo klein mogelijk.

Momenteel werken we al enkele weken 7 dagen in de week om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen en zoveel mogelijk bestellingen te kunnen verwerken en verzenden.
De prioriteit voor ons zal in bovengenoemde periode echt liggen op het blijven verwerken van de bestellingen, waardoor de service die je van ons gewend bent op en in de mails wat beperkter wordt.

Uiteraard staan we bij de echt onbeantwoorde vragen nog steeds met alle liefde voor je klaar.
Je bereikt ons per mail op info@plotternederland.nl - via Facebook of andere kanalen zullen wij geen vragen meer beantwoorden.

Hopelijk kunnen we met zijn allen allemaal iets meer geduld en begrip opbrengen, dat gaat ons én jullie onwijs veel tijd en negatieve energie besparen.
Laten we er samen alles aan doen om dit alsnog een prachtig en knallend jaar te laten worden! 

Hopend op jullie begrip.

- Team PNL

------------------------------------------------------------------------------------------------

(*) Algemene bestel informatie 

Alle vervoerders kampen met een enorme hoeveelheid werkdruk en bestellingen, waarbij dit bij alle regio's en provincies nog eens kan verschillen.
Door de huidige social distancing rule draaien ook wij met minder capaciteit en mensen dan dat we zouden willen, dit terwijl de bestellingen verdubbelen en zelfs al verdrievoudigd zijn.

Wat betekent dit voor jou als klant? 

Dat de track en trace mails later komen dan gewenst. Dat de gegeven info vervolgens niet altijd actueel is. 
Dat wij sneller en meer vertraging hebben op bestellingen. Dat het langer duurt voordat je je bestelling hebt. Dat mails niet altijd direct of snel beantwoord worden enz.

Enorm vervelend, maar het is wat het is.

Onze mailbox staat dagelijks vol met mails met vragen zoals bovenstaand - Allemaal vragen waarvan het antwoord al op de shop te vinden is.
Gezien de hoeveelheid bestellingen en hoge druk om alles goed te verzorgen , willen we zoveel mogelijk tijd aan het verwerken van alle bestellingen besteden.

We willen dan ook verzoeken deze mails niet meer te versturen en even de info op de shop na te lezen.
Op onze mail hebben we tevens een automatisch antwoord ingesteld, waarin we nogmaals alle veelgestelde vragen uitlichten en beantwoorden.
Hierdoor kunnen we in 99% van de gevallen al voor je beantwoorden.

We verzoeken je dan ook het bij 1 mail te laten of , als je vraag zelfs dan nog niet is beantwoord, even met een beetje geduld af te wachten.
Zodra het kan, zullen we je mail écht beantwoorden.

Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je hier altijd een verzendbevestiging van.
We zien dat veel mensen mailen vanaf een gmail, hotmal, kpn of chello email adres, waarbij mails afkomstig van andere adressen vrijwel altijd als spam worden gezien en dus ook in deze map binnenkomen.
Controleer af en toe dus ook eens je spam folder.

(*) Verwerking van je bestelling

Tijdens bovengenoemde periode dien je rekening te houden met een minimale levertijd van 5 tot 7 werkdagen, met een uitloop tot 10 werkdagen.
Op alle houten producten geldt tijdens deze periode een levertijd van minimaal 10 werkdagen.

Leveren we eerder? Dan is dat uiteraard mooi meegenomen, maar onder geen enkele voorwaarde een garantie bij een vervolg bestelling.

Bestellingen die op donderdag NA 0900u geplaatst worden, nemen we pas vanaf maandag weer in behandeling.
De hierboven genoemde levertijd gaat ook pas vanaf dan lopen.

Zorg dat als je iets dringend nodig hebt, dat je zelf op tijd besteld en zelf op tijd begint aan de inkopen voor de feestdagen.
Op tijd inkopen is niet enkele dagen of een week van te voren, maar minimaal enkele weken van te voren.

Houd rekening met hoge achterstanden bij de fabrikanten, waardoor veel producten sneller en meer uitverkocht kunnen zijn.
Plus daarom ook je eigen voorraad op zodat je niet afhankelijk bent van onze voorraad die voor iedereen bedoeld is.

Veel van onze producten, zoals alle houten producten, maken wij volledig zelf.
Je kan je voorstellen dat hier best wat tijd in gaat zitten daar het gedeeltelijk toch echt allemaal handwerk is wat niet machinaal op te vangen is.

Dit is , samen met onze eigen printshop, ook de kracht van PNL, en doen we dagelijks dan ook echt met ontzettend veel liefde voor het product.
Handwerk en vakwerk kost echter wel meer tijd, waardoor deze producten dus ook langer in beslag nemen om voor je te maken.

(*)  Werkdagen zijn van Ma - vrijdag, uitgezonderd zaterdag, zondag & NL/BE/DE feestdagen - Weekenden e/o feestdagen tellen dus ook niet mee in de levertijd.

Let op : Levertijd geldt voor verzending vanuit ons naar jou als klant.
Daarna dragen wij het over aan PostNL en hebben wij helaas geen invloed meer op de levering van je bestelling.

Om deze reden mogen én geven wij als webshop dus ook nooit een garantie dat je het op een bepaalde dag of tijd zult ontvangen, ook al verzenden wij op tijd.
Vragen hierover zullen wij dan ook niet kunnen beantwoorden.

(*) Verzending van je bestelling

In de periode 20 november t/m 31 december rekenen de vervoerders een extra piektoeslag in de verzendkosten.
Ondanks dat deze wél aan ons worden doorbelast, rekenen wij deze níet door aan onze klanten.

Houd er rekening mee dat de druk al enorm was bij alle vervoerders en dat richting het einde van het jaar dus alleen nog maar meer wordt.

Wij verzoeken je vriendelijk, zodra je een verzendbevestiging hebt ontvangen, ook even een beetje geduld en begrip te hebben.
PostNL mag normaliter 5 werkdagen over het verwerken van je bestelling doen, dit is momenteel al opgehoogd naar 7 werkdagen.
Wacht het even af, met wat geduld komen je pakketjes echt netjes thuis aan.

Onze pakketten worden zoveel mogelijk op locatie opgehaald, waardoor zij pas gescand worden op het moment dat ze ook daadwerkelijk verwerkt worden op het sorteercentrum.
Door de enorme drukte kan dit langer in beslag nemen, waardoor zendingen ook later pas hun scan krijgen.

Leveren we toch in bij postNL punten, dan kunnen pakketten niet altijd dezelfde dag mee.
Dit omdat elk punt nu eenmaal maar een maximaal aantal containers krijgt en de bezorger ook maar zoveel containers mee kan nemen.
Ook hierdoor kan het dus langer duren voordat je pakket gescand wordt of voordat je beweging ziet in de track en trace.

In ieder geval : Als je van ons een berichtje krijgt dat je pakket onderweg is mag je er écht op vertrouwen dat dat ook zo is - ook al duurt het langer voordat we dit daadwerkelijk kunnen inzien.
Mails met vragen waarom er geen beweging is in de track en trace, waarom er nog niet bezorgd is, wanneer hij bezorgd enz, zullen we dan ook niet meer apart beantwoorden.
Deze info vind je ook in onze verzendbevestiging én in het automatische antwoord , waarbij we er dus vanuit gaan dat je al op de hoogte bent en geen onbeantwoorde vraag meer hebt.

(*) Backorders / Deelleveringen

In bovengenoemde periode zullen we in enkele gevallen sneller en vaker tot het werken met backorders.
Dit houdt in dat - ook als je al "lang" gewacht hebt op je bestelling - je bestelling bij ontvangst wellicht nog niet helemaal compleet is.

Hierdoor kunnen bestellingen best wel eens met verlies verzonden kunnen worden - Immers betalen ook wij gewoon dezelfde verzendkosten aan de vervoerder.
Ondanks dat het enorm vervelend is als je je bestelling dan incompleet ontvangt, vragen we je vriendelijk wel enig begrip te hebben dat we dit wel uit goede service doen om de bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen.

Bestaat je bestelling uit meerdere backorders, doordat producten bijvoorbeeld op verschillende tijdstippen binnenkomen?
Wij verzenden backorders eenmalig gratis op onze kosten.
Overige backorders zullen dan tegen de reguliere verzendkosten aan je afgezonden worden , of kun je annuleren waarbij we het aankoopbedrag uiteraard crediteren.

Bij het grootste gedeelte van ons textiel hebben wij een koppeling me de actuele voorraad van onze textielgroothandel.
Houd er rekening mee dat als je specifiek producten besteld waarbij duidelijk aangegeven staat dat deze op het moment van bestellen niet voorradig zijn, dat wij wachten met uitleveren totdat de bestelling volledig bij ons geleverd is - ook als dit langer duurt dan de aangegeven 10 werkdagen.

Indien je producten eerder afgezonden wilt hebben, rekenen wij hiervoor extra verzendkosten.

(*) Spoedleveringen / Levering op aanvraag

Ondanks dat we vermelden vooraf contact op te nemen in het geval van een specifiek gewenste levertijd, ontvangen wij toch dagelijks nog bestellingen waarbij men zelf een levertijd doorgeeft in de opmerkingen zonder vooraf even te informeren. Tijdens bovengenoemde periode zullen wij hier niet meer achteraan mailen of bellen en verwerken we bestellingen gewoon op volgorde van binnenkomst.
Indien bestellingen dan niet meer benodigd zijn, kun je deze na ontvangst op eigen kosten aan ons retourneren.