Bestel & leveringsinformatie

  1. Verzending
  2. Verzendkosten
  3. Reclamaties / Schade
  4. Retourneren
  5. Ruilen
  6. Bijbestellen
  7. Deelleveringen/Backorders
  8. Annuleren

Verzending

Wij streven naar een verzendtijd van 3-6 werkdagen* .
Bestellingen die op donderdag na 12.00u worden geplaatst, worden vanaf maandag in behandeling genomen, tenzij anders overeengekomen.
*Weekenden en feestdagen worden niet meegerekend.

In sommige gevallen is het mogelijk een spoedlevering aan te bieden en dezelfde dag/de dag erna te verzenden.
Neem voor de voorwaarden en prijzen en eventuele toeslagen voor het plaatsen van uw bestelling contact met ons op.

Er zijn omstandigheden waardoor de levering kan uitlopen, wij houden eventueel een uitloop aan van max. 10 dagen.
Indien levering langer duurt dan 10 werkdagen, zullen wij je hier zsm over informeren.

Consumenten hebben dan de mogelijkheid de koop te ontbinden.*

Wij hebben helaas geen invloed op de levertijden, eventuele vertraging van/vanuit de groothandel of bij de vervoerders.
Uiteraard doen we altijd ons best zo snel mogelijk te verzenden, wij rekenen hiervoor dan ook op uw begrip.

Verzendkosten

Afhalen van uw bestelling is niet mogelijk - wij zijn uitsluitend een webshop.
Wij verzenden tevens niet per brievenbuspost.

Onze verzendtarieven zijn incl. btw, handelingskosten, verpakking en labels.
Wij verzenden (naar eigen inzicht) met PostNL e/o DHL.

Nederland tot 30 kilo : € 6.95 . Verzendkosten voor bestellingen vanaf € 75 zijn voor onze rekening.

België tot 30 kilo : € 8.75. Verzendkosten voor bestellingen vanaf € 100 zijn voor onze rekening.

Duitsland tot 30 kilo :  € 9.00. Verzendkosten voor bestellingen vanaf € 100 zijn voor onze rekening.

Glasblokken / Glasdallen zijn uitgezonderd van franco levering.

Overige landen uitsluitend op aanvraag.

Bovenstaande prijzen onder voorbehoud zijn van de geldende maximale afmetingen en gewichten van desbetreffende vervoerders.

Voor bestellingen die buiten deze marges vallen, kan er een extra toeslag gelden waarover wij je na het plaatsen van de bestelling zsm informeren.
De extra toeslag kun je dmv bankoverschrijving aan ons voldoen.

Reclamaties / Schade

Uiteraard pakken wij uw bestelling altijd met de grootst mogelijke zorg in.

Indien er onverhoopt schade aan het product of de verpakking wordt geconstateerd,dient u binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op te nemen op info@plotternederland.nl
Reclamaties buiten deze periode kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Retourneren/Annuleren

Consumenten* kunnen bij aankopen via internet gebruik maken van een herroepingsrecht cf. de Wet koop op afstand.
De bedenktijd start op de dag dat uw bestelling wordt bezorgd op het adres dat u heeft opgegeven, binnen 14 dagen heeft u het recht om de koop ongedaan te maken.
Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het product aan ons te retourneren en crediteren we binnen 14 dagen het bedrag.
Wij mogen wachten met terugbetalen tot het product/de producten retour zijn ontvangen.

Het retourneren van producten geschiedt op eigen kosten en worden niet vergoed ( Artikel 6:230r BW ).

Let bij het bestellen van textiel goed op de aangegeven maattabellen zodat u van te voren kunt inschatten welke maat je nodig hebt.


De bestelling annuleren voordat u de bestelling heeft ontvangen, is dus niet mogelijk.
Indien u het product niet meer wenst of nodig heeft kunt u deze na ontvangst, binnen 14 dagen, aanmelden als retour en daarna binnen 14 dagen het product retourneren.

Meer informatie leest u op https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand.

Indien je producten wenst te retourneren, kun je dit kenbaar maken via het herroepinsformulier welke je onderaan in de Algemene Voorwaarden kunt vinden.
Je kunt dit ook doen per mail op info@plotternederland.nl ovv "Retour + de orderreferentie".

Retouren die niet vooraf bij ons zijn aangemeld, nemen wij helaas niet in behandeling en zullen wij weigeren aan de deur.

Als de bestelling volledig geretourneerd word, crediteren we de gehele bestelling + de aan ons betaalde verzendkosten.
Indien een gedeelte van de bestelling geretourneerd wordt, worden alleen de kosten van de geretourneerde producten terugbetaald.

Je bent vrij om de wijze van retourneren te kiezen.
Let hierbij wel op dat de consument* moet kunnen aantonen dat het pakket is terug gestuurd, en dat de producten in dezelfde staat retour ontvangen dienen te worden als dat zij verzonden zijn.
In de praktijk zal dit veelal betekenen dat er ook met pakketpost terug gezonden dient te worden om schade of bijbetaling te voorkomen.

Indien u bij het retour sturen kiest voor een duurdere optie, zoals bv aangetekend of verzekerd, bent u hier natuurlijk geheel vrij in.
Wij zullen echter nooit meer vergoeden dan de aan ons betaalde verzendkosten.

Ruilen

Ruilen - dus het product retourneren en een nieuw product in de plaats willen ontvangen - is niet mogelijk.
U kunt deze retourneren na ontvangst van uw bestelling en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.

Bijbestellen

Is de bestelling nog niet verzonden, dan kunnen wij de order nog aanpassen zodat je extra producten kunt bijbestellen.
De levertijd wordt in dit geval aangepast aan de ontvangst van je laatste bestelling/betaling.
Houd rekening met mogelijke vertraging.

Voordat je de bestelling doet, kun je ons mailen op info@plotternederland.nl.

Heeft je bestelling de status "Verwerkt"? Dan kan de order niet meer aangepast worden.
Je kunt dan via onze webshop een nieuwe bestelling doen.

Deelleveringen/Backorders/Vooruit zenden

Alle orders worden zoveel mogelijk geleverd als compleet levering.
Hierdoor zal uw bestelling pas verzonden worden op het moment dat alles compleet is.
Verschillende producten hebben een verschillende levertijd, houdt dus altijd rekening met eventuele vertraging.

Indien je reeds beschikbare producten binnen 10 werkdagen wilt laten zenden als deellevering, worden er nieuwe verzendkosten berekend á € 6.95 of € 8,75.

Indien de nieuwe voorraad langer duurt dan 10 werkdagen, zullen wij producten in backorder plaatsen.
De overige producten worden als deellevering verzonden.

Backorders (langer dan 10 werkdagen) worden gratis aan je nagezonden.

* (Prijs)wijzigingen en drukfouten voorbehouden.
* Als consument worden aangemerkt : Een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en zonder de intentie de producten te (weder)verkopen, te gebruiken of te bewerken voor verkoop.

Plotternederland, 1781 vd , nr 10.

KVK : 64539040

BTW : NL017235388B01